dinsdag 18 mei 2010

Met de ogen van een kind

Uit: Leven is de moeite waard van Phil Bosmans


Kom elke morgen uit je bed
en kijk de wereld in
met de ogen van een kind
en alles wordt nieuw. 


Kijk niet zo doodernstig en zo donker. 
Wees niet zwaarmoedig.
Ik weet dat je misschien 
in de problemen zit. 
Maar blaas ze niet op tot grote,
zwarte regenwolken,
die je hele hemel verduisteren. 
Je hoeft geen superoptimist te zijn,
maar voor een zwartkijker
gaat de zon 's morgens onder.


Misschien zie je alles te materialistisch
en ga je geestelijk verkommeren.
Misschien leef je voortdurend
onder spanning
en kun je in de 'amusementsindustrie'
geen ontspanning meer vinden. 
Misschien draai maar door
en ben je bezig dol te draaien. 


Ik wens je de ogen en het hart
van een kind, dat dolgelukkig
over een verboden grasperk rent,
dat juicht om een vis in het water,
dat vraagt wie de sterren
heeft aangestoken,
en dat je graag ziet,
niet omdat je een dikke
portemonnee hebt,
maar wel omdat je kunt spelen,
verhaaltjes vertellen en fluiten. 


Heere, geef mij wat zon.
Geef mij een glimlach voor vandaag.
Geef mij de ogen van een kind. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten